Gera mokslo metų pradžia – vienas teisingai žengtas žingsnis į sėkmingą mokymąsi!

vaiks

Ėjimas į mokyklą kai kuriems vaikams gali sukelti nerimą ar stresą. O ką kalbėti apie grįžimą į mokyklą po didelės pertraukos? Reikia pripažinti, tai tik dar labiau sustiprino vaikams viduje tūnantį nerimą, nežinomybę, stresą. Tiesa, kai kurie vaikai su tuo susitvarko puikiai: nekantraudami laukia susitikimo su klasės draugais, mokytojais, tačiau vis didesnei daliai vaikų grįžimas į mokyklą sukelia daug įtampos. Turime jums keletą patarimų, kad sugrįžimas į mokyklą būtų laukiamas! Beje, šie patarimai pravers ir tiems, kurie pirmą kartą atveria mokyklos duris.

1. KALBĖJIMASIS. Užduokite vaikui atvirus klausimus: „Kaip jautiesi? Kas sukelia šį jausmą? Kokius kūno pojūčius jauti apie tai galvodamas(-a)?“. Ramiai išklausykite ką vaikas atsakys, parodykite, kad jį suprantate, ir svarbiausia, palaikote. Itin svarbu sukurti aplinką, kurioje vaikai jaučia, kad gali saugiai išsakyti savo baimes, mintis, kurios kelia jaudulį. 

2. KLAUSYMAS SPECIALIZUOTOS MEDITACIJOS. Meditacija - geras būdas nurimti, atsipalaiduoti. Ją galima klausytis tiek kartų, kiek jums norisi ir tada kada norisi: prieš miegą, dienos metu ar atsikėlus ryte. Rekomenduojame kartu su vaiku paklausyti Lotus fokus sukurtą „Grįžimo į mokyklą“ meditaciją (Klausyti) . Jei vaikams bus įdomi meditacija, galite išmėginti jų daugiau prisijungę prie Lotus fokus facebook puslapio.

3. APTARIMAS. Aptarkite kaip Covid-19 pandemija paveikė buvimą mokykloje. Kai kurie vaikai labai jaudinasi, nes nežino, ko iš jų bus tikimasi, kokių taisyklių reikės laikytis, kaip bus užtikrintas saugumas mokykloje. Įsigilinkite į mokyklos suteikiamą informaciją ir aptarkite ją su savo atžalomis. Vaikai jausis daug ramiau jei žinos, kas jų laukia.

4. PRISIMINIMAI. Prisiminkite kažką smagaus, linksmo iš mokyklos gyvenimo. Galbūt vaikas dalyvavo smagioje išvykoje, o gal vaidino mokyklos spektaklyje? Prikelkite tuos nuostabius, gal šiek tiek užmarštin nustumtus prisiminimus. Tai padės vaikui galvoti apie pozityvias patirtis ir pasisemti entuziazmo grįžti į mokyklą, sumažinant su tuo susijusį nerimą.

5. SUBALANSUOTOS DIENOS. Tėveliai turi stebėti ir kontroliuoti vaikų judėjimo, mitybos ir miego įpročius. Judėjimas, sveika mityba ir miegas yra labai svarbūs sveikos gyvensenos principai, turintys didelę įtaką streso reguliavime.

6. LAIKAS KARTU. Karantinas daugeliui šeimų reiškė ilgesnį buvimą kartu. Kai kuriems vaikams gali būti sunku prisitaikyti prie naujos rutinos - buvimo be artimiausių žmonių ilgesnį laiką. Užtikrinkite vaikui, kad pasikeitus gyvenimo ritmui, jūs vis tiek praleisite nemažai laiko kartu.  Galite pasakyti vaikui, kad jūs labai vertinate laiką praleistą kartu ir stengsitės sudaryti kiek galima daugiau panašių progų.

Gera mokslo metų pradžia – vienas teisingai žengtas žingsnis į sėkmingą mokymąsi!

Gražios Rugsėjo 1-osios,

 

Matematikos mokytoja Ieva Malaukytė