Kauno Kazio Griniaus progimnazija

Mokytojų ramybė – sėkmingo mokymo paslaptis

Spalio 13–18 d. dalyvavome Barselonoje vykusiuose „Erasmus+ Europass Teacher Academy“ kursuose „Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers“.

Kad nebaugintų didžiulis ir spalvingas Europos miestas, pirmąją kursų dieną lektorė Maria Del Monte trumpai papasakojo apie Barselonos lankytinas vietas, viešojo transporto ypatumus, rekomendavo, kur galėtume apsilankyti, norėdamos pasimėgauti ispaniška virtuve. Po informatyvios įžangos susipažinome su visos savaitės kursų tvarkaraščiu ir nieko nelaukdamos kibome į darbus. Išklausėme visų dalyvių iš skirtingų šalių pristatymus apie mokyklas, pačios pristatėme savo progimnaziją ir mokymo(si) Lietuvoje ypatumus. Diskusijos grupėse leido palyginti įvairių Europos šalių švietimo sistemas. Didžiausias dėmesys tą dieną buvo skirtas teorinei medžiagai.

Antrąją dieną teorinė medžiaga buvo papildyta praktinėmis veiklomis: mokėmės atsipalaiduoti, valdyti savo mintis, negyventi praeitimi ar ateitimi, o būti „čia ir dabar“. Išbandėme stresą mažinančius jogos pratimus.

Trečia ir ketvirta dienos taip pat buvo skirtos praktiniams streso mažinimo metodams: minčių stebėjimui, mokymuisi neigiamas mintis keisti teigiamomis, įvairioms kvėpavimo ir atsipalaidavimo technikoms, meditacijai. Iš šalies atrodytų ne itin sudėtinga veikla, bet lektorė akcentavo, jog mokytojams tai padaryti nėra lengva – tam reikia įdėti nemažai pastangų, sukoncentruoti dėmesį ir „sugaudyti“ savo mintis. Ne veltui mokytojai pagal patiriamą stresą nusileidžia tik medikams.

Paskutinės kursų dienos pagrindiniai akcentai – laiko valdymas ir sveikos mitybos įtaka stresui. Maria Del Monte pabrėžė, kad būtina išmokti planuoti kiekvieną savo darbo dieną, nusistatyti ribas, kada reikia ją baigti, kitaip žmogaus organizmui sukeliama didžiulė įtampa, kuri ilgainiui virsta chronišku stresu, galinčiu peraugti į įvairias pavojingas ligas ir „sudeginti“ žmogų.

Didelis šių mokymų privalumas – kamerinė aplinka, mažas dalyvių skaičius grupėje, dėmesys kiekvienam grupės nariui, galimybė išsakyti savo nuomonę, daug diskutuoti, tobulinti anglų kalbos įgūdžius.

Taigi, apibendrindamos kursuose įgytas žinias, galime teigti, kad trumpalaikis stresas yra naudingas – padidina žmogaus energiją ir susikaupimą. Tačiau ilgalaikis stresas yra itin pavojingas tiek psichinei, tiek fizinei sveikatai, žalingas tarpusavio santykiams. Todėl sąmoningas streso valdymas turi tapti mūsų kasdienybe tam, kad būtume sveiki, laimingi ne tik mes patys, bet ir esantys šalia mūsų.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas