Dalyvavome tarptautinio Erasmus + projekto stažuotėje
- Paskelbė : Lina Jurevičienė
- Paskelbta: 2025-10-14
- Kategorija: Projektinis mokymasis
Spalio 5-12 dienomis dalyvavome tarptautinio Erasmus + projekto stažuotėje ,,Europass Teacher Academy“ (projekto Nr. KA122–SCH, finansuojamas Švietimo mainų paramos fondo) Florencijoje – Italijoje. Stažuotės tema – „Konfliktų valdymas mokyklų darbuotojams“.
Įdomūs ir aktyvūs mokymai, vedami ypatingai profesionalios, charizmatiškos lektorės Susan Gagliano - konsultavimo komunikacijos instruktorės, buvo skirti mokyklos bendruomenės nariams, norintiems konstruktyviai ir saugiai spręsti konfliktus, taikant įrodymais pagrįstus metodus.
Mokyklos bendruomenėse daugybė asmenybių, įsitikinimų, socialinių normų ir mąstysenų... tokia įvairovė dažnai stimuliuoja ir yra produktyvi, tačiau taip pat gali sukelti konfliktų. Neišspręsti arba prastai valdomi konfliktai dažnai sukelia didesnį darbuotojų stresą ir perdegimą, taip pat gali padidinti agresiją, negatyvias mintis mokyklos atžvilgiu tarp mokinių. Tuo pačiu metu, kaip natūrali bet kurios grupės dinamikos dalis, konfliktas suteikia vertingų galimybių ugdyti savimonę, socialinį sąmoningumą, emocinę savireguliaciją, lyderystės įgūdžius ir demokratines vertybes. Stažuotėje įgijome žinių, įrankių ir praktinių strategijų, kaip sukurti veiksmingą konfliktų sprendimo įrankių rinkinį. Eksperimentavome su įvairiomis strategijomis, apimančiomis konfliktų mediaciją, nesmurtinį bendravimą ir vaidmenų žaidimus.
Jaučiamės galinčios padėti mokiniams ir darbuotojams įveikti jų tarpusavio santykių įtampą ir didinti pasitikėjimą bei gerovę mokykloje, taip pat didesnį saviveiksmingumą ir pasitenkinimą darbu. Štai vienas iš daugelio įdomių stažuotės mokymų požiūrio taškų: konfliktas – tai tarsi Etna, didingas ugnikalnis, kuris vis burbuliuoja savo gelmėse. Iš pirmo žvilgsnio jis kelia grėsmę: karšti žodžiai, emocijų lava, įtampa, kurią norėtųsi numalšinti bet kokia kaina. Tačiau kaip ir Etna, konfliktas nėra tik destrukcijos jėga – jis gali tapti derlingos žemės šaltiniu, iš kurios išauga supratimas, nauji sprendimai ir tvirtesni santykiai. Kai konfliktas tik burbuliuoja, jį galima pastebėti – tai ženklas, kad po paviršiumi kaupiasi skirtingos nuomonės, poreikiai ar vertybės. Jei šią energiją valdome išmintingai, galime nukreipti ją į konstruktyvų dialogą. Tačiau jei ignoruojame, Etna išsiveržia – emocijos veržiasi lauk, kyla ginčai, o santykiai nukenčia. Vis dėlto net po išsiveržimo žemė aplink ugnikalnį tampa derlinga. Panašiai ir po konflikto, jei jis išgyvenamas sąmoningai, lieka erdvės augimui – atsiranda aiškumas, pasitikėjimas, geresnis vienas kito supratimas. Todėl konfliktų valdymas – tai gebėjimas priimti „ugnį“ ne kaip grėsmę, o kaip jėgą, kurią galima panaudoti pokyčiui ir tobulėjimui. Taigi konfliktas – neišvengiamas gyvenimo reiškinys, tačiau nuo mūsų priklauso, ar jis taps griaunančiu sprogimu, ar gyvybės šaltiniu. Kaip Etna, jis gali sudeginti, bet kartu – padaryti dirvą derlingą naujam augimui.
Stažuotė pabrėžė ir konfliktų prevencijos svarbą – aiški komunikacija, pasitikėjimo atmosfera ir bendros vertybės mažina konfliktų tikimybę arba leidžia juos suvaldyti dar prieš „išsiveržimą“.
Direktoriaus pavaduotojos ugdymui Jagita Vaičiulienė, Justina Sajūtė, Lina Jurevičienė
-
Antrokų ir viščiukų draugystė
- Paskelbta: 2025-04-21
- Kategorija: Projektinis mokymasis
Prasminga gyvenimo pamoka apie gyvybės trapumą, rūpestį ir džiaugsmą. -
Žemės diena: kai mokomės rūpintis savo planeta
- Paskelbta: 2025-04-05
- Kategorija: Projektinis mokymasis
Kas iš tikrųjų kenkia gamtai? -
Projektinis mokymasis: kai kūryba ir žinios susilieja
- Paskelbta: 2025-03-01
- Kategorija: Projektinis mokymasis
Kauno Kazio Griniaus progimnazijoje projektinis mokymasis tampa neatsiejama ugdy...