Įtraukusis ugdymas – kokybiškas ugdymas kiekvienam mokiniui, siejamas su personalizuotu kiekvieno mokinio ugdymu, atitinkančiu kiekvieno vaiko ugdymosi galias, poreikius, užtikrinantis sėkmes, asmeninę pažangą.
Tai procesas, kuriame atsižvelgiama į mokinių socialinę, kultūrinę, mokymosi įvairovę ir remiamasi veiksmais, padedančiais nustatyti bei šalinti kliūtis mokymuisi ir dalyvavimui švietime.
Tai labai aiškiai atsispindi Geros mokyklos koncepcijoje.
ĮTRAUKIOJO UGDYMO VERTYBĖS/NUOSTATOS, SVARBIOS MOKYTOJUI, UGDANČIAM KIEKVIENO MOKINIO KOMPETENCIJAS KLASĖJE
- Mokyklos bendruomenė ir socialinė aplinka gali padėti stiprinti besimokančiųjų savivertę;
- Mokytojas atsakingas už kiekvieno savo mokinio mokymąsi;
- Būtina identifikuoti kiekvieno besimokančiojo stiprybes ir potencialą, geras mokytojas geba mokyti visus;
- Mokymo principai visiems vienodi, specifinių technikų nedaug;
- Kiekvienas mokinys gali mokytis ir pasiekti jo galimybes atitinkantį rezultatą.
Dokumentai/nuorodos:
Patarimai pedagogams įtraukiojo ugdymo temomis
Sėkmingas mokymasis – kai veikiame drauge (mokiniams, jų tėvams ir mokytojams)
Mokymosi, aktyvumo ir dėmesio sutrikimai. Metodologinis vadovas
Kaip mokyklose įgyvendinamas įtraukusis ugdymas
Dėmesys kiekvieno mokinio mokymuisi ir pažangai
Įtraukaus ugdymo plėtros 2021-2024 metų veiksmų planas
Įtraukiojo ugdymo įgyvendinimo bendrojo ugdymo mokyklose rekomendacijos
Kaip padėti vaikui, turinčiam autizmo spektro sutrikimų?
Pasiruošimas darbui su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų. Mokytojo vadovas.
VAIKAMS APIE NEĮGALIŲJŲ TEISIŲ KONVENCIJĄ – galite atsispausdinti, kalbėtis, susipažinti
Atnaujinta: 2023-11-06